הליכי תביעה רפואית: איך עושים זאת בדרך הנכונה

מומחים רפואיים לעיתים קרובות נותנים חוות דעת רפואית במקרים שעניינם רשלנות רפואית לכאורה.

אנשי מקצוע אלה יכולים לספק חוות דעת הקשורות לנושאי תעסוקה, כגון יכולתו של אדם לחזור לעבודה או שמא פגיעה ספציפית או מחלה היו תוצאה של רשלנות של הרופא.

העסקת מומחה רפואי נכון היא תמיד חשובה.

עם זאת, במקרים בהם יש צורך במומחה רפואי הן למטרות חוקיות והן למטרות עבודה, זה נהיה קריטי עוד יותר להעסיק את האדם המתאים.

 

החשיבות בבחירת המומחה הרפואי המתאים

מומחים רפואיים אשר מוסרים חוות דעת רפואית משפטית בכוחם לשנות את התוצאה של תיק משפטי. מכיוון שהסיכון במקרים אלה גבוה, יש צורך במומחה רפואי מתאים. בנוסף, מקרים הנוגעים לנושאי תעסוקה דורשים גם התייחסות מדוקדקת ומקצועיות שרק מומחה רפואי מוסמך יכול לספק.

 

בחירת מומחה רפואי

כאשר משווים מומחים רפואיים שונים לצורכי משפט ותעסוקה, שקלו את הנושאים הבאים:

הכשרה

ייתכן שמומחים רפואיים מסוימים לא מוכשרים לטיפול הן בתיקים משפטיים והן בסוגיות תעסוקתיות, מכיוון ששני מצבים אלה דורשים גישה שונה. וודא שהמומחה שתבחר בקיא בשני סוגי הנושאים.

 

זמינות

חשוב לבחור מומחה רפואי שיכול להיות זמין כשאתה זקוק לו, במיוחד אם אתה זקוק למומחה ליותר ממטרה אחת.

 

מוניטין

אחד הנושאים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון בעת ​​העסקת מומחה רפואי הוא המוניטין של המומחה. כדי ללמוד על המוניטין של המומחה, יש לחקור באינטרנט ולשוחח עם אחרים שנעזרו בשירותיו.

 

להלן שתי שאלות שחשוב לשאול לפני ששוכרים את שירותו של מומחה רפואי:

האם המומחה הרפואי סיפק חוות דעת משפטיות רפואיות בעבר?

עורכי דין רבים מעדיפים להיעזר בישורת של מומחים רפואיים בעלי ניסיון ניכר בתחום הרשלנות הרפואית. עם זאת, ישנו מספר לא מבוטל של עורכי דין שמעוניינים לעבוד עם מומחה רפואי מוסמך שלא העיד או הגיש חוות דעת משפטית בעבר.

ככל שמומחה העיד יותר פעמים, כך סביר יותר שהעורך דין הנגדי יוכל לצייר את המומחה כ"אקדח שכור", ולנסות לגרום לשופט לקחת את הצד הנגדי. בסופו של יום, מומלץ לעורכי הדין לעבוד עם המומחים שלהם ולהכין אותם ביסודיות למתן עדות משפטית כדי להבטיח תוצאה טובה ללא קשר לרמת הניסיון שיש למומחה הרפואי.

 

האם עדות המומחה הרפואי היא ניגוד עניינים?

חשוב לוודא, לפני שמירה על עד מומחה רפואי, שנעשתה בדיקת ניגוד עניינים. על מנת למנוע עימותים של מומחים במקרה של רשלנות רפואית, לעיתים קרובות יש צורך לשמור על מומחה מאזור גיאוגרפי אחר. רופאים בעיר או באזור מסוימים מכירים לעיתים קרובות זה את זה מאירועים מקצועיים וחברתיים, וזה יכול להוביל לניגוד עניינים. סכסוכים אחרים יכולים להיווצר כאשר יש קשרים משותפים עם מוסדות רפואיים או משפטיים. לפרטים נוספים על הליכי תביעה רפואית וחוות דעת רפואיות, ניתן לבדוק באתר פורום רופאים.

 

פטיש וספרים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עורך דין רשלנות רפואית
עורך דין רשלנות רפואית
איך לדעת האם לתביעה על רשלנות רפואית יש סיכוי?

רשלנות רפואית נחשבת לתחום מורכב. זו הסיבה שמטופלים רבים מוצאים את עצמם תוהים האם המקרה שאירעה להם נחשב כ"רשלנות רפואית" לפי המופיע בספרי המשפט. כדי לעשות מעט סדר בתחום, החלטנו

חוֹק
עורך דין רשלנות רפואית
תביעות נזיקין בגוף ובנפש – מה חשוב לדעת

תאונות קורות באופן בלתי צפוי, ולעתים קרובות הן גורמות לפציעות שעלולות להיות להן השפעות ארוכות טווח על הקורבנות. במצבים כאלה, תביעות נזקי גוף הופכות חיוניות עבור אנשים המבקשים פיצוי על

המדריך המלא לרשלנות רפואית – חשוב להכיר
עורך דין רשלנות רפואית
המדריך המלא לרשלנות רפואית – חשוב להכיר

בתור אזרחים, עד כמה אתם חושבים שאתם מסוגלים להתמודד עם סיטואציות שונות הנוגעות לתחום המשפט? ככל הנראה, אם יקרה לכם אירוע שמאפשר לכם לנקוט בצעדים משפטיים, הרי שלא תדעו יותר