המדריך המלא לרשלנות רפואית – חשוב להכיר

בתור אזרחים, עד כמה אתם חושבים שאתם מסוגלים להתמודד עם סיטואציות שונות הנוגעות לתחום המשפט? ככל הנראה, אם יקרה לכם אירוע שמאפשר לכם לנקוט בצעדים משפטיים, הרי שלא תדעו יותר מדי מה לעשות וכיצד. רשלנות רפואית היא דוגמא לאירוע כזה, בו ניתן לקבל פיצויים על ידי הגשת תביעה. הנה המדריך המלא לרשלנות רפואית.

 

רגע לפני – אירועי רשלנות רפואית

כחלק מהמדריך המלא לרשלנות רפואית, כדאי להבין קודם כל מהי למעשה רשלנות רפואית. אירוע רשלנות רפואית הם אירועים שעשויים להתרחש לכל אדם שנמצא בהליך רפואי כזה או אחר.

בין אם מדובר על ניתוח מציל חיים או קבלת תרופות מרופא, בין אם מדובר על אבחון של מצב מסוים או טיפול חירום בפציעה ובין אם מדובר על טיפול שגרתי או על טיפול אסתטי – פעולה רשלנית של הרופא עשויה להסב נזק משמעותי למטופל, מה שמוגדר כרשלנות רפואית. לחצו כאן לעוד מידע בנושא.

 

מתי נזק אינו מעיד על רשלנות כזאת?

החוק קובע שלא כל נזק מעיד על מקרה של רשלנות רפואית. במקרים רבים, המטופל עשוי לצאת עם נזק מהליך רפואי מסוים, אך לא להיות זכאי להגיש תביעת פיצויים נגד המוסד הרפואי או נגד הגורם הרפואי הרלוונטי. אם הנזק נגרם שלא כתוצאה מרשלנות, ייתכן שהמקרה הספציפי של הנפגע לא יעמוד בפני מבחן החוק שמנחה את שופטי בית המשפט.

 

פנייה אל עורך דין

השלב הראשון לאחר שנודע למטופל כי הוא עבר אירוע של רשלנות רפואית, או אם עולה חשד כזה או אחר אצל המטופל ואצל סביבתו על רשלנות רפואית, הוא לפנות אל עורך דין. עורך דין רשלנות רפואית בקיא בחוקים הרלוונטיים ויכול להעניק ליווי מקצועי מלא.

 

קביעת פגיעת ייעוץ

פגישת ייעוץ תהיה ככל הנראה האינטראקציה הראשונית שלכם עם עורך דין כאשר תרצו לנקוט בהליכים משפטיים על מנת להשיג פיצויים כספיים עקב תביעת רשלנות רפואית. פגישת הייעוץ תאפשר לעורך הדין להבין את המקרה הספציפי שלכם ולגבש אסטרטגיה מתאימה.

 

איסוף מסמכים רפואיים

השלב השני, אליו ככל הנראה יפנה אתכם עורך הדין שלכם, הוא לאסוף מסמכים רפואיים שיעידו על הרשלנות הרפואית שאירעה ועל הנזק. תוצאות של בדיקות שונות, מסמכים המעידים על אבחון ומסמכים המעידים על טיפול יהיו רלוונטיים.

 

תנאי להגשת התביעה

לפני שתגישו את התביעה, אתם צריכים להשיג חוות דעת מרופא מומחה. ללא חוות דעת מרופא מומחה, שמתמחה בתחום הרפואי בו אירעה הרשלנות, לא תוכלו להגיש תביעת רשלנות רפואית לבית המשפט.

 

הגשת התביעה לבית המשפט

לאחר שהכל מוכן, ניתן יהיה להגיש תביעת פיצויים לבית המשפט נגד המוסד הרפואי בו אירעה הרשלנות או נגד הגורם שהתרשל. התביעה תוגש לבית המשפט המחוזי או לבית משפט השלום, לפי גובה הפיצויים המבוקשים.

המדריך המלא לרשלנות רפואית – חשוב להכיר

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
סמל משפטי
עורך דין רשלנות רפואית
הליכי תביעה רפואית: איך עושים זאת בדרך הנכונה

מומחים רפואיים לעיתים קרובות נותנים חוות דעת רפואית במקרים שעניינם רשלנות רפואית לכאורה. אנשי מקצוע אלה יכולים לספק חוות דעת הקשורות לנושאי תעסוקה, כגון יכולתו של אדם לחזור לעבודה או

עורך דין רשלנות רפואית
עורך דין רשלנות רפואית
איך לדעת האם לתביעה על רשלנות רפואית יש סיכוי?

רשלנות רפואית נחשבת לתחום מורכב. זו הסיבה שמטופלים רבים מוצאים את עצמם תוהים האם המקרה שאירעה להם נחשב כ"רשלנות רפואית" לפי המופיע בספרי המשפט. כדי לעשות מעט סדר בתחום, החלטנו

פסיקה משפטית
עורך דין רשלנות רפואית
המדריך המלא לרשלנות רפואית – חשוב להכיר

אנשים רבים חווים מקרים של רשלנות רפואית וכלל לא יודעים שזה קרה להם או שמגיע להם משהו בגין כך. באם אתם חושדים כי נהגו בכם ברשלנות רפואית אשר גם נגרם