רצוי להכיר – תביעות ביטוח לאומי

הגשת תביעה בצורה מסודרת מגדילה משמעותית את הזיכוי למיצוי הטבות וזכויות מול המוסד לביטוח לאומי. עם זאת, יש סוגים רבים של תביעות, ולא כל מי שזכאי להטבות אכן יודע כיצד לדרוש אותן. הפתרון הוא להתייעץ עם בעלי מקצוע ולעשות זאת כמה שיותר מוקדם – כפי שנסביר במאמר הבא

המוסד לביטוח לאומי אחראי על הרווחה האישית והחברתית של כל אזרחי ישראל. בתמורה לתשלום חודשי קבוע שנגזר מתוך גובה ההכנסה, המוסד לביטוח לאומי צובר קרן שמתוכה ניתן לשאת בסוגים שונים של תשלומים והוצאות. בצד של האזרחים, התנאי לקבלת ההטבות ולמיצוי הזכויות הוא לעמוד בתנאים הנקובים בחוקי המוסד לביטוח לאומי וכמובן להגיש תביעה מסודרת.

 

מתי מגישים תביעות למוסד לביטוח לאומי?

כל סוג של בקשה שאותה מעלים מול המוסד לביטוח לאומי למעשה מנוסחת בתור תביעה. תביעות מן הסוג הזה יכולות למשל לסייע לנשים בהריון, למשרתים במילואים, לבני נוער, לקשישים, לבעלי מוגבלויות ועוד. בפועל, כל סוג של הטבה ששמורה לציבור הרחב מתוקף תפקידו החשוב של המוסד לביטוח לאומי יכולה וצריכה להיות מנוצלת על בסיס הגשת תביעה.

החדשות הטובות הן שכיום יש בעלי מקצוע שאיתם אפשר להתייעץ על מנת לברר על המועד והאופן שבו מגישים תביעות ביטוח לאומי. מידע כמו שיש באתר https://pitzuim.co.il למשל יכול לעזור להשיג פיצויים, באופן מסודר שמעלה את סיכויי ההצלחה של אישור התביעה על ידי נציגי המוסד לביטוח לאומי או הוועדות הרפואיות.

 

מה התפקיד של הוועדות הרפואיות?

יש סוגים שונים של הטבות וזכויות שניתנות על ידי המוסד לביטוח לאומי על פי האופן שבו מנוסח החוק. במסגרת שורת ההטבות והזכויות הללו, יש צורך בוועדות רפואיות שיבדקו את האישור או הסירוב למתן הפיצויים. בין היתר, התפקיד של הוועדות הרפואיות הוא לוודא שמה שמופיע בכתב התביעה עולה בקנה אחד עם המציאות ועם מסמכים, טפסים או אישורים שמוגשים על ידי התובע.

הוועדות הרפואיות משמשות בתור זרוע של המוסד לביטוח לאומי והתפקיד שלהן הוא לאשר או לסרב לתביעה. אך בשביל להגיע מוכנים יותר אל המוסד לביטוח לאומי, רצוי להגיש תביעה באופן מסודר ובליווי בעלי המקצוע הרלוונטיים.

 

מהם השלבים השונים של תביעות ביטוח לאומי?

ההיבט הטכני בשלבים השונים של תביעות ביטוח לאומי הוא רק חלק מתהליך ארוך יותר. במסגרת התהליך הזה, צריך למשל למלא את הטפסים באתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי ואז להגיש אותם באופן מקוון או פיזי.

בהמשך, יש צורך לעבור דרך הייצוג בוועדות הרפואיות ולוודא שהסכומים שהתקבלו עולים בקנה אחד עם הזכויות השמורות לכל אזרח ואזרחית. בכל התהליך הזה, כדאי שיהיו בעלי מקצוע שמלווים את התובעים. מטרת הליווי היא לסייע ולהישאר עם אצבע על הדופק בנוגע למימוש הפיצויים או הזכויות.

אנשים בתוך בית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כלי משפטי
עורך דין ביטוח לאומי
מחיקת חובות לביטוח לאומי

כל אזרח בישראל מעל גיל 18 חייב לשלם תשלום חודשי למוסד לביטוח לאומי. לרוב, כאשר אדם עובד כשכיר, התשלום לביטוח הלאומי ינוכה באופן אוטומטי מהמשכורת. עם זאת, במקרים בהם הדבר

פטיש לבן
עורך דין ביטוח לאומי
תביעות ביטוח לאומי – מה חשוב להכיר לפני?

במהלך השנים, כל אדם משלם סכומי כסף למוסד לביטוח הלאומי, בשל החובה החלה על כל אזרח בתשלומים אלה. אולם, לא הרבה אנשים מודעים לזכויות המגיעות להם מאת הביטוח הלאומי, במידה

מאה אחוז
עורך דין ביטוח לאומי
4 טיפים לוועדה רפאית במשרד הביטחון

אם אתם בתהליך של הכרת נכות במשרד הביטחון בוודאי תזומנו בקרוב לוועדה רפואית שהיא תקבע את דרגת הנכות שלכם במידה ותוכר. קבלו 4 טיפים כיצד להתכונן לוועדה הרפואית.   1