תביעות ביטוח לאומי – מה חשוב להכיר לפני?

במהלך השנים, כל אדם משלם סכומי כסף למוסד לביטוח הלאומי, בשל החובה החלה על כל אזרח בתשלומים אלה.

אולם, לא הרבה אנשים מודעים לזכויות המגיעות להם מאת הביטוח הלאומי, במידה ונגרם להם נזק.

ככלל, המוסד לביטוח לאומי במדינת ישראל, אחראי על הבטחת הביטחון הסוציאלי של אזרחי המדינה ובהרבה מצבים הוא מעניק עבורם קצבאות ו/או סיוע כספי לצורך סיוע. בנוסף, המוסד לביטוח לאומי גם מעניק שירותי שיקום עבור נכים, סיוע במימון דיור למיעוטי יכולת ועוד.

ככלל, ישנם מצבים בהם אדם יכול לתבוע את הביטוח הלאומי, בשל נזק גופני הנגרם לו והוא עשוי להימצא זכאי לקבלת פיצוי בגין הנזק.

פיצו כספי יכול להינתן לאזרח ע"י ביטוח לאומי, בגין מצבים שונים כגון:

  1. נזק כתוצאה מפגיעה בעבודה.
  2. נזק כתוצאה מתאונה מסוימת בדרך לעבודה, או בדרך חזרה ממנה.
  3. נזק כתוצאה מחשיפה לחומרים רעילים או מזיקים.
  4. נזק כתוצאה ממצב נכות כלשהו (שלא בהכרח קשורה לעבודה).
  5. פיצוי כספי לצורך תפקוד יומיומי ו/או לצורך סיוע בהתנהלות האזרח בבית (במצבים בהם הוא סיעודי וכיו"ב).

 

הגשת תביעה לביטוח הלאומי

אדם המעוניין בקבלת סיוע כספי בגין פגיעה או נזק גופני כלשהו, נדרש להגיש טופס תביעה למוסד לביטוח הלאומי, בהתאם לסעיף המזכה אותו בכך.

תביעות לביטוח לאומי כוללות, בין היתר: תביעה לקבלת קצבת נכות, תביעה לקבלת דמי אבטלה, תביעה לקבלת דמי פגיעה, תביע לקבלת דמי לידה, תביעה לקבלת תגמולי מילואים ועוד. ההגשה של כל תביעה דורשת הוספה של אישורים ו/או מסמכים רלוונטיים לנסיבות המקרה או המצב הגופני שבגינו מוגשת התביעה.

 

קבלת התביעה ע"י הביטוח הלאומי

לעיתים, ישנן תביעות שההחלטה בגינן עשויה להתקבל לאחר זמן ממושך, באם מדובר בתביעה מורכבת. יחד עם זאת, בתביעות פחות מורכבות, אשר דורשות גם הגשה של כמה מסמכים ספציפיים, עשויה להתקבל החלטה באופן מהיר יחסית, ע"י המוסד לביטוח לאומי. בנוסף, תביעות שלא מצריכות הגשה של הרבה מסמכים ואינן מורכבות במיוחד, ניתן להגישן באופן דיגיטלי, דרך האתר המקוון של הביטוח הלאומי. תביעות מורכבות יותר, כגון: תביעה לקבלת קצת נכות, עשויות לדרוש מסמכים רבים יותר ולרוב גם חוות דעת רפואיות והשתתפות בוועדות של הביטוח הלאומי.

 

עזרה מקצועית בהגשת תביעה לביטוח הלאומי

בשל מורכבותן של תביעות מסוימות, במצבים מסוימים מומלץ אף להיעזר בגורם מקצועי מומחה, שמכיר את החוקים הנוגעים לזכויות האזרח ויכול להעניק עבורו סיוע. באופן זה, הסבירות שתביעתו של האדם תתקבל ע"י הביטוח הלאומי – תהיה גדולה יותר וכמו כן, סיכוייו לקבלת העזרה הכספית מהביטוח הלאומי יהיו גבוהים.

למידע נוסף בנושא, תוכלו להיכנס לאתר ronkinlaw.co.il ולקרוא על פעילותו של משרד עו"ד יואב רונקין בתחום תביעות נזקי גוף ועוד ובנוסף, להגיש פניה לקבלת סיוע בנושא.

 

משקל

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מאה אחוז
עורך דין ביטוח לאומי
4 טיפים לוועדה רפאית במשרד הביטחון

אם אתם בתהליך של הכרת נכות במשרד הביטחון בוודאי תזומנו בקרוב לוועדה רפואית שהיא תקבע את דרגת הנכות שלכם במידה ותוכר. קבלו 4 טיפים כיצד להתכונן לוועדה הרפואית.   1

כלי משפטי
עורך דין ביטוח לאומי
מחיקת חובות לביטוח לאומי

כל אזרח בישראל מעל גיל 18 חייב לשלם תשלום חודשי למוסד לביטוח לאומי. לרוב, כאשר אדם עובד כשכיר, התשלום לביטוח הלאומי ינוכה באופן אוטומטי מהמשכורת. עם זאת, במקרים בהם הדבר

רקע
עורך דין ביטוח לאומי
רצוי להכיר – תביעות ביטוח לאומי

הגשת תביעה בצורה מסודרת מגדילה משמעותית את הזיכוי למיצוי הטבות וזכויות מול המוסד לביטוח לאומי. עם זאת, יש סוגים רבים של תביעות, ולא כל מי שזכאי להטבות אכן יודע כיצד